AnisKage med CitronFromage

onsdag den 29. juni 2011

Rødglødende Rabarber -i kaloriemoderat udgave



Jeg havde bestemt mig for at lave en let sommerkage med rabarberkompot denne gang. Den skulle være fløde- og smørfri og have en frisk smag.. strandsæsonen står for døren og indimellem er det dejligt med et stykke kage, der ikke indeholder kalorier til 3 dages behov for en alm. voksen kvinde..


Det endte med mandel-marengsbunde penslet med et tyndt lag mælkechokolade, rabarberkompot med rørsukker og yoghurtfromage med burbonvanille lavet på yoghurt naturel fra Løgismose og piskede æggehvider.
Den er pyntet med en marcipankant og chokoladesnirkler, der er sprøjtet på bagepapir i frihånd og sat på kagen efter en tur i fryser.


Da folk snart går på sommerferie og ventelisten i vores distrikt ser virkelig fin ud før ferien, blev kagen delt med mine psykologkolleger til onsdagsmøde og de få andre kolleger, som krydsede min sti, da jeg skulle hjem.


Her er lige et billede af de delikate rabarber i gryden...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig -jeg svarer så snart, jeg kan :-)

Søg i denne blog